Testimonial

20 juni 2023

MS Victus - Familie Bruins-Slot

De familie Familie Bruins-Slot vaart sinds het voorjaar van 2023 met Solarluiken.

Zijn jullie tevreden over de Solarluiken?

Over het algemeen zijn we zeker tevreden met de Solarluiken. Het systeem doet wat het moet doen en de techniek is goed. In principe is het gewoon een kwestie van de stekker erin steken. In het begin moesten er nog een paar dingen aangepast worden maar dit is allemaal gedaan in de periode dat wij op vakantie waren. Alles is toen prima verlopen.

Wat merkt u van de Solarluiken?

Ondanks dat de zon niet altijd schijnt merken we een verschil in ons verbruik. Eind april waren we op vakantie. Normaal gesproken sluit je dan een grote kabel van vijf aderig 32 of 63 ampère aan. Nu zijn we van boord gegaan met enkel een 220 kabel om af en toe bij te druppelen. De accu is heel die tijd op 100% geweest vanwege de druppelladder en de zon overdag. Op dit moment draait de dynamo ook als we varen en hebben we ook zonnepanelen op het stuurhut dak die energie opwekken.
We waren vooral benieuwd hoe het systeem zou presteren als we een weekend stil zouden liggen. De vraag is dan of we genoeg zouden hebben aan enkel de Solarluiken. Dit hebben we laatst goed kunnen testen vanwege het mooie weer. De airco verbruikt nogal wat energie, dus daarvoor moet de generator af en te bijspringen. Maar los daarvan kunnen we nu zonder generatorverbruik.

Op een schaal van 1 tot 10 hoe waarschijnlijk is het dat u de luiken zou aanraden?

Ik geef de Solarluiken, in combinatie met het accusysteem, een 8,75. Je hebt dan een heel leuk systeem. Elke keer komt er weer stroom binnen, en dat is dan gratis energie om het zo maar te zeggen.
Wattlab
  • De Kroon
  • Schiemond 20
  • 3024 EE, Rotterdam
  • The Netherlands
  • info@wattlab.nl
  • +31 85 004 32 75
  • Coc: 68536550
  • Vat id: NL 8574 88 077 B01

© 2023 Wattlab (KRSolar B.V.). Alle rechten voorbehouden.